Nasıl Muayene olabilirim
22 Şubat 2022

Nasıl Muayene Olurum?

 Burdur Devlet Hastanesi bölgemizin sürekli gelisen sağlık merkezlerinden biridir. Yüksek teknolojiye sahip cihazlarla donatilmis modern hastane binalarinda hizmet sunulmaktadir. Hastanemiz saglik ve idari kadrosu ile sürekli büyüme, yenilenme ve çagdaslasma çabasi içerisindedir. Hastanemizde tüm tip branslarinda hizmet verilmektedir. Hizmet anlayisinda sevgi, güler yüz ve çagdasligi temel alan personeli ile hastalarina en iyi tibbi bakim ve tedaviyi sunmaya devam eden hastanemiz,”hasta memnuniyetini”en üst düzeyde ve sürekli olarak saglama çabasindadir.
Daha saglikli günlere erisebilmeniz için sizi bir süreligine misafir ediyoruz. Saglik teknolojisinin el verdigi ölçüde tüm olanak ve kolayliklari sizin hizmetinize sunmaya çalisacagiz. Birlikte olacagimiz süre içerisinde uygulanacak kurallar ve saglanan olanaklar sadece size verilecek bakimin kalitesini yükseltmeyi ve sizleri rahat ettirmeyi amaçlamaktadir. Size uygun hizmeti verebilmemiz için bize duyacaginiz güvene ve göstereceginiz isbirligine tesekkür eder, en kisa sürede sagliginiza kavusup evinize dönmenizi içtenlikle dileriz.

HASTANEMIZE BASVURU…Anlaşmalı kurum bilgileri

·         Hastanemize; Sosyal Güvenlik Kurumu (SSK, Bag kur, Emekli sandigi ) SGK 'ya anlasma yapilan özel saglik sigorta sirketlerine bagli hastalar ile ücretli hastalar ... vb.  kabul edilmektedir.

·         Hastanemiz girislerinde sizi karsilayacak olan özel yönlendirme görevlilerimiz, hastane içerisinde ulasmak istediginiz yere ve kisilere ulasmanizda size yardimci olur.
·         Polikliniklerimiz ve laboratuarlarimizda hafta içi her gün 08:00- 16:00 saatleri arasinda hizmet vermektedir. Poliklinik sekreterlerimiz muayene başvurunuzu  kabul eder, gerekli kaydinizi tutar, doktorunuza muayene olmanizi saglar.
·        Hastanemize  Nüfüs Cüzdanı ile giriş yapılmaktadır.  
·     
HASTANEMIZDE YATARKEN

·         Hastanemize yatirilarak tedavinizin devamina Hekiminiz tarafından karar verilmis ise, poliklinikte sekreter tarafından hasta yatis formu doldurduktan sonra servise yatışınız gerçekleşir.
·       

tel: 233 1335 dahili: 2476

REFAKATCILARIN UYMASI GEREKEN KURALLARI

·         Refakatçi karti çikartmak için, servis sekreterliginin dolduracagi formla birlikte, klinik sekreterimizden kartinizi alabilirsiniz.
Refakatçi refakat kartini, hastaneye girislerde ve hastane içinde yaninda tasimali ve güvenlik açisindan görevlilerimize gösterilmelidir.
Refakatçi degisimi 09:00-18:00 saatleri arasinda yapilmaktadir.
·         Hastanemizde yatarken ihtiyacinizdan fazla para ve kiymetli esyalarinizi yakinlariniza teslim ediniz.
·         Hastanemizde misafirliginiz süresince kullanacaginiz pijama, terlik, havlu vb. esyalarinizi temin ediniz.
·         Hastanemizde yapilan islemleriniz için hastane veznelerinin dısında hiçbir kisiye ve yere ücret ödemeyiniz. Ödemelerinizi makbuz karsiligi yapiniz ve ayrilincaya kadar saklayiniz.

ODANIZA HOSGELDINIZ....
·        Hastalarimizin tüm gereksinimlerini karsilayabilecek sekilde donatilan hasta odalari içerisinde hemsire çagri sistemi, gömme dolap, lavabo, telefon, tv uydu kanali, merkezi isitma ve sogutma, merkezi anons ve müzik yayini bulunmaktadir.
·        Danisma görevlilerimiz hastanemiz ve hastanemiz hizmetleri konusunda size gerekli bilgileri verecekler, hasta odalarinda yiyecek bulundurmasi sakincali oldugu için her gün düzenli olarak yiyecek kontrolü yapacaklardir. Sagliginiz bizim için önemli olup; görevlilerimize islerini yapmalarinda yardimci olunuz.
·        Acil istek ve sorunlariniz oldugunda servis hemsiresine basvurunuz.
·        Odanizda dikkatinizi çeken olay ve süpheli sahislari derhal servis hemsirelerine basvurunuz.
·        Hasta yataklari elektronik kontrollü olup, hasta tarafindan istenilen konuma getirilebilmektedir.
·        Yemekler konusundaki istek ve sikâyetlerinizi servis diyetisyenine iletiniz.
·        Hasta odalarinda bulunan telefonlar sadece sizin disaridan aranmaniz içindir. Sagliginiz açisindan telefon görüsmelerine 08:00 – 21:00 saatleri disinda izin verilmemektedir.
·        Yattiginiz servisin adini, oda numaranizi ve dâhili telefon numaranizi yakinlariniza bildiriniz.

HASTANEMIZDE ZIYARET…

Hastanemizde HER GÜN ZIYARET vardir.

Ziyaret Saatleri:   13:00- 15:00   -   18.00-20.00 arasındadır.

HASTA ZIYARETINDEN AMAÇ NEDIR?

Hastanin, hastane disindan gerekli ihtiyaçlarini karsilamak.
Hastanin hatirini sormak.
Psikolojik destek vermek.
Hastanin doktorundan, hastanin sagligi ile ilgili bilgi almak.
Toplumsal dayanismanin güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usullüne uygun olarak yapildiginda, hastanizin moral düzeyini yükselterek iyilesme sürecine olumlu etki yapar.
Ayni zamanda hastanizin durumu hakkinda bilgilenmenizi saglar.

HASTANIN SAGLIGI ILE ILGILI KIME VEYA KIMLERE BILGI VERILIR?

Hasta eriskin ve suuru açik ise :  Kendisine veya önerdigi birinci derece yakinina bilgi verilir.
Hastanin suuru kapali ise         :  Birinci derece yakinina bilgi verilir.
Hasta çocuk ise                      :  Ebeveynine bilgi verilir.
Üçüncü sahislara hasta ile ilgili bilgi verilmez.

HANGI HASTALAR ZIYARET EDILMEMELIDIR ?

 - Yogun bakimda yatan hastalar
 - Bulasici hastaligi olan hastalar
 - Bagisiklik sistemi bozuk hastalar
 - Doktorunun ziyarette sakinca gördügü hastalar  (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alinir)

KIMLER HASTA ZIYARETINE GITMEMELIDIR ?

  - 12 yas alti çocuklar,
  - Ates, öksürük, aksirik ve balgam çikarma gibi sikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastaligi olan hastalar
  - Herhangi bir kronik hastaligi olan hastalar
  - Enfeksiyon almaya yatkin olan kisiler

HASTA ZIYARETINDE DIKKAT EDILMESI GEREKEN DURUMLAR NELERDIR?

- Doktorunun izin vermedigi özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen israr etmeyiniz.
- Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapiniz.
- Ziyaret süresi kisa olmalidir ( tercihen en fazla 10 dakika)
- Her hasta basinda ikiden fazla ziyaretçi olmamali ve diger hastalari rahatsiz edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUSULMAMALIDIR.
- Hasta yataklarina oturulmamali, hasta basinda ve hastane ortaminda herhangi bir yere dokunulmamalidir. Ziyaret öncesi ve sonrasi eller yikanmalidir
- Iyilik olsun diye yaptiginiz müdahalelerin hastaniza zarar verebilecegini unutmayiniz
- ZIYARETE GELIRKEN HEDIYE OLARAK YIYECEK GETIRMEYINIZ.
- Hasta basinda herhangi bir sey yenilip içilmemeli, ayni odada kalan diger hastalara da herhangi bir gida verilmemelidir.
- Hastalara getirilebilecek armagan; kitap, kolonya, süt ve  meyva suyu olabilir Ziyaret esnasinda diger hastalar rahatsiz edilmemeli, gereksiz ve merakli sorular sorulmamalidir.
- Hasta mahremiyetine saygi gösterilmelidir.
- Ziyaret esnasinda, moral bozucu söz ve davranislardan kaçinilmalidir.
- Ziyaret saati disinda, gereksiz ve israrli ziyaret taleplerinde bulunulmamalidir
- Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarilarini beklemeksizin hasta odalari terk edilmelidir.

GECE  HASTA ZIYARETI NEDEN YAPILMAMALIDIR?

- Gece yalnizca nöbetçi saglik personeli bulunur, bu nedenle ziyaretçiler, onlari gereksiz mesgul eder, hizmetin kalitesini düsürürler.
- Hastane güvenligi olumsuz yönde etkilenir.
- Uyuyan hastalar rahatsiz olur.
- Hasta haklari ihlal edilir.

Unutmayiniz, hastanizin sagligi sizin için oldugu kadar bizim içinde önemlidir!!


HASTANEMIZDEN AYRILIRKEN…
·      Taburcu islemleriniz her gün ve günün her saati yapilmaktadir.
·         Servis sekreteriniz eger ücretli hasta iseniz dosyanizi düzenleyerek hasta kabul bölümüne gönderecektir. Buradan verilen hasta taburcu belgesini servis sekreterine veya servis hemsiresine teslim ediniz.
·         Hastane masraflariniz konusunda basin halkla iliskiler bölümünden bilgi alabilirsiniz.
·         Servis sekreterinden çikis özetinizi (epikriz) aliniz.
·         Taburcu olurken kontrol için çagrildiginizda, poliklinik sekreterinden randevunuzu alarak hastanemizden ayriliniz.
·         Bir sonraki gelisinizde islemlerinizin yapilabilmesi için hasta dosyanizi hastane disina çikarmayiniz.
·         Hastanemizden ayrilirken odanizda özel esyalarinizi unutmayiniz ve hastaneye ait esyalar ile karismamasi için kontrol ediniz.
·         Hastanemiz hizmetlerinden memnuniyetinizi ölçebilmemiz ve size daha iyi hizmet verebilmemiz için size verilen anketi doldurarak kliniklerde danisma görevlimize polikliniklerimizdeki sekreterlerimize teslim ediniz.
IHTIYAÇLARINIZI KARSILARKEN…
·         Hastanemiz  giriş katindan kantin-büfe,gazete-dergi,,telefon karti  satis reyonu bu bölümler, kendine özgü yiyecek ve içecek servisini kaliteli ve hizli sekilde sunmaktadir.
UNUTMAYIN! BU HASTANE SIZLERINDIR…
·         Hastanemizin isitma, sogutma ve havalandirma merkezi otomasyon sistemi ile çalismaktadir. Lütfen pencereleri açmayiniz.
·         Hastanemizin tuvaletlerini temiz kullaniniz. Klozetlerin üzerine basmayiniz. Isiniz bitince, mutlaka rezervuar dügmesine basiniz.
·         Hastanemizin bazi kapilari otomatik oldugundan, bellibir mesafede karsisinda durmaniz halinde açilacaktir.
·         Lavabodaki bazi musluklar otomatik oldugundan, elinizi altina uzatmaniz halinde su akacaktir.
·         Katlara çikmak yada inmek için asansörlerin üzerindeki uyarilari ve  kat numaralarini dikkate aliniz.
·         Odanizdaki dolap ve etejerlerinize yiyecek maddeleri koymayiniz.

Hastanemizle ilgili memnuniyet ve sikayetlerinizi hastane girislerinde bulunan memnuniyet, dilek/öneri ve sikayet kutularindaki formlari doldurarak yada A blok zemin katta bulunan hasta haklari birimine iletebilirsiniz. Tel(212 3774)