Diyabet Okulumuz Bilgilendirmeye Devam Ediyor
20 Şubat 2025

Modern yaşam ile birlikte insanın yaşam şeklide değişmekte buna bağlı olarak çeşitli hastalıklara yakalanma riskleri de baş göstermektedir. Bu risklerden bir tanesi de halk arasında şeker hastalığı olarak ta bilinen diyabet hastalığıdır. Diyabet, vücudun kan şekerini düzenleme yeteneğinin bozulduğu kronik bir hastalıktır. Diyabeti önlemek veya yönetmek için sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, kilo kontrolü ve stres yönetimi büyük önem taşır. Diyabetle yaşamak zorlu olabilir, ancak doğru bilgi ve destekle sağlıklı ve aktif bir yaşam sürdürmek mümkündür. Unutmayın, diyabet yönetimi ömür boyu süren bir yolculuktur ve bu yolculukta bilinçlenmek ilk adımdır ve diyabet eğitim programlarına katılmak çok faydalı olacaktır.

Biz de Burdur Devlet Hastanesi Diyabet Polikliniği Diyabet Okulu olarak hastalarımızın daha kaliteli bir süreç geçirmeleri için diyabet eğitimleri vermeye devam ediyoruz. Hastalarımızın bu hastalığı daha yakından tanıması ve daha bilinçli bir şekilde hareket edebilmeleri için Endokrinoloji Uzman Doktor; Muhammet Emre Urhan, Diyetisyen Gizem Enci, Fizyoterapist; Muhammet Aslan, Psikolog Nurgül Yılmaz ve Diyabet Hemşireleri; Hatice Özen Tetik, Ayşe Gülpınar Ergen, hastalarımıza Diyabet konusunda ayrıntılı ve açıklayıcı bir eğitim düzenlediler. Eğitim sonunda katılımcılarımız belgelerini hastane yöneticilerimizden teslim aldılar.

Peki Nedir bu diyabet ve diyabet okulu,  kısaca tanıyalım?

   1. Diyabet Nedir?

Diyabet, vücudun kan şekerini (glikoz) düzenleme yeteneğinin bozulduğu kronik bir metabolizma hastalığıdır. İnsülin hormonunun yetersiz üretimi veya etkisiz kullanımı sonucu ortaya çıkar. Başlıca iki türü vardır: Tip 1 diyabet (insülin üretiminin yetersiz olduğu) ve Tip 2 diyabet (insülin direnci veya yetersiz insülin üretimi).

    2. Diyabetin Belirtileri Nelerdir?

-Sık idrara çıkma

- Aşırı susama ve su içme isteği

- Yorgunluk ve halsizlik

- Açıklanamayan kilo kaybı

- Bulanık görme

- Yaraların yavaş iyileşmesi

- Ellerde ve ayaklarda uyuşma veya karıncalanma

- Sık enfeksiyonlar (idrar yolu, cilt enfeksiyonları gibi)

     3. Diyabet Olmamak İçin Neler Yapılmalı?

- Sağlıklı ve dengeli beslenme (rafine şekerlerden ve işlenmiş gıdalardan uzak durma)

- Düzenli fiziksel aktivite (haftada en az 150 dakika orta şiddette egzersiz)

- Kilo kontrolü (obezite riskini azaltmak)

- Sigara ve alkol tüketiminden kaçınma

- Düzenli sağlık kontrolleri (kan şekeri seviyelerini izleme)

- Stres yönetimi (stres hormonları kan şekerini yükseltebilir)

      4. Diyabetliler Neye Dikkat Etmeli?

- Kan şekeri seviyelerini düzenli olarak takip etme

- İnsülin veya ilaç kullanımını doktorun önerdiği şekilde uygulama

- Sağlıklı beslenme planına uyma (karbonhidrat, protein ve yağ dengesi)

- Düzenli egzersiz yapma

- Ayak bakımına özen gösterme (yaraları önlemek için)

- Göz ve böbrek sağlığını düzenli olarak kontrol ettirme

- Hipoglisemi (düşük kan şekeri) ve hiperglisemi (yüksek kan şekeri) belirtilerini bilme ve önlem alma

 

     5. Diyabet Okulunda Neler Öğretilir?

- Diyabetin temel bilgileri (nedenleri, türleri, komplikasyonlar)

- Kan şekeri ölçümü ve takibi

- İnsülin enjeksiyon teknikleri ve ilaç kullanımı

- Sağlıklı beslenme ve diyet planlaması

- Egzersiz ve fiziksel aktivitenin önemi

- Hipoglisemi ve hiperglisemi yönetimi

- Ayak bakımı ve cilt sağlığı

- Stres yönetimi ve psikolojik destek

- Hastalıkla yaşam becerileri ve sosyal hayatın düzenlenmesi

Bu bilgiler, diyabetle ilgili temel konuları kapsamaktadır. Diyabet yönetimi kişiye özel olabileceğinden, doktor veya diyabet eğitmeniyle bireysel danışma önemlidir. Diyabetle yaşamak zorlu olabilir, ancak doğru bilgi ve destekle sağlıklı ve aktif bir yaşam sürdürmek mümkündür. Unutmayın, diyabet yönetimi ömür boyu süren bir yolculuktur ve bu yolculukta bilinçlenmek ilk adımdır! Siz de kendinizde yukarıda geçen bulgulardan bir kaçına sahipseniz ya da şüpheleriniz varsa sizi de Burdur Devlet Hastanesi Zemin Kat Diyabet Polikliniği’ ne bekleriz.

Tel. No: (0248) 242 15 15  Dahili: 5157

  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • ,
  • ,
  • ,
  • ,
  • ,